29 oktober, 2006

Nedstads Singapore

Föräldrarna har äntligen kommit hit! Efter att ha installerat dem hemma hos mig
så tog jag, reisenführer from Hell, ut dem på den första turen - centrala Singapore. Själv anser jag att det är ett ganska tråkigt område, men något man måste ha sett, så jag ville beta av det så fort som möjligt.

Res(gång)väg:
1. Middag på balkongen till Marina Square's foodcourt med utsikt över durianfrukterna
2. Esplanade - för utsiktens skull. En sten och marmordominerad strandpromenad.
Jag och pappa poserar framför en av de coolare statyerna i centrum.

3. Merlion - Singapores mest fotograferade staty.
Två dumma turister framför Merlion

4. Boat Quay - med alla jobbiga inkastare. Dock så föll vi (jag) för en av dem och drog in mor och far på en Singapore Sling, ytterligare ett måste i denna stad.
Pappa njuter av sin Singapore Sling

5. Clarke Quay - spacat nattliv och konstiga radiostyrda UFO'n.

Fortsättning på föräldrarnas vistelse följer...

Inga kommentarer:

test