14 oktober, 2006

Gick en snabb långpromenad i Jurong West för att jag ville ut och röra på mig, samt se något nytt. Gick söderut för att jag ville se hur hamnen såg ut. Det var ett misstag...

1. Luften var den sämsta jag någonsin andats in. Jag tycker synd om de som tvingas arbeta i denna luft dag-efter-dag, månad-efter-månad och år-efter-år.
2. Miljön är hemsk. En massa konstiga vätskor, rostiga bilar/tankar, förfallna hus och skit liggandes överallt. Det är nog hit skiten fraktas när de städar de centrala delarna av stan.
3. En massa stirrande från stackars gästarbetare (=slavar) som tvingas jobba 6 dagar i veckan. De undrade nog vad det var för idiot som kom gående. Han heter Fredrik, kan jag informera.

Dessutom kom jag aldrig ned till vattnet någonstans...

1 kommentar:

Ikwood sa...

Låter inte som nån höjdare... Gissar att du går åt ett annat håll nästa gång...

test