02 oktober, 2006

Edahelg

Hittade en schysst ny bar i helgen. På fredagen tog mina indiska vänner Sen och Baja med mig till Loof, en bar på en takterass. Ölet var lika dyrt som vanligt (SGD 10-15 = 45-70 kr, huh), men stället var betydligt mer mingelvänligt än Brewerkz, vårt vanliga hak. På Brewerkz kan man hitta mycket gott, hembrygt, öl, men avsaknaden av kvinnlig fägring är påtaglig (förklaring: Brewerkz=fotbollspub). På Loof gäller det omvända förhållandet. Ölen är vanlig ljus lager, men klientelet.. wow! Nu skall jag bara hitta en pub som kombinerar det bästa av Brewerkz och Loof så är jag i himmelriket...

På lördagen gick jag på en välgörenhetsmiddag för invigningen av ett center för tillvaratagna djur från den illegala handeln med vilda djur. Det var en mycket trevlig tillställning med flödande vin, en fantastiskt god vegetarisk buffé, föreläsningar, (pensionärs)bingo och trevliga människor. Jag hann tyvärr inte se några av djuren, förutom några sköldpaddor, då jag lovat att träffa Måns på stan senare (han lämnar snart Sg för kalla, regniga Sverige). Eftersom jag berättat om de fagra damerna på Loof så tvingade han mig att gå dit ytterligare en gång, något jag inte hade alltför kraftiga invändningar emot.

Söndag var min städdag i lägenheten. För att citera en känd nutida amerikansk filosof: "Boring!", men nu är det iaf avklarat för denna veckan. Tyvärr så skall jag städa lägenheten även nästa vecka vilket är straffet för att jag var och dök min förra städhelg. :-(

5 kommentarer:

Ikwood sa...

Städar du EN GÅNG I VECKAN!??!

Här är man glad om nån tar ett tag med dammsugaren när det börjar yra damm kring fötterna...

Gå ut på barer - det var jäääävligt längesen jag var på bar, kan jag tala om. Nu har jag slutat amma, så det skulle teoretiskt sett vara "fritt fram", men det måste planeras noga... Vi får väl iaf gå ut och svinga några bägare i mellandagarna tillsammans med lillasyster, vore kul...!

Fredrik sa...

Lägenheten städas varje helg, men vi alternerar, jag och paret som bor i lägenheten. Vanligtvis städar man sålunda varannan vecka, men jag var på dykresor och bytte bort en helg, vilket jag nu får lida för.

För övrigt så behövs det städas nästan varje vecka. Mycket damm och sånt som kommer in.

Anonym sa...

säger det samma VARJE VECKA!!!!!

Här dammar det också, men det är klart här försvinner det ju ner i heltäckningsmattan.

Med tanke på hur mycket pengar vi la ut för att få en dammsugare av europeisk modell så borde den gå varm varje dag...

Kul med en eda-blog den ligger nu bland favorit länkarna :)

Fredrik sa...

Det är väl helt enkelt så att vissa människor är renligare än andra...

;)

(Ulrika ligger på golvet och vrider sig i skrattplågor efter det uttalandet)

Tausert sa...

Håller med storasyster om att gå o dricka lite öl i mellandagarna. Vet dock ej när jag kan dyka upp. Vet inte ens om herr Wier kan få ledigt då så...

Kul att du uppdaterar din blogg ngn gång iaf hehe...

test