30 juni, 2007

Till Ulrika


Djungelkvinnan

Hej Ulrika!

Skönt att du kom hem säkert och fick dig ett välbehövligt joggingpass på Heathrow. Hoppas du har kramat alla pojkarna från mig. Det var jättekul att ha dig här! Även om jag sett mycket av landet förut, så lyckades vi klämma in en hel del nyheter även för Eda.

Du hade flyt som kom den veckan du kom, för nu har värmen kommit till byn. Igår var det 30 grader varmt, PÅ NATTEN! Dessutom är luftfuktigheten löjligt hög. I veckan var den uppe i 98% enligt teven, dvs så mättad att man var rädd för att punktera luften.

Handduken som vi köpte på Ngee Ann City... den röda ... Jag tvättade den förra veckan... Tillsammans med andra röda textilier... De andra textilierna har jag tvättat flera gånger förut... utan problem... De rödvita sängkläderna från IKEA har fortsatt vara rödvita... Mitt orangevitröda lakan (fråga inte varför) har varit orangevitrött i 14 månader... tills nu... Fan... Allt som inte var rött har antagit en kraftig rödaktig ton... Mina sängkläder är numera rödrosa... Mitt lakan är orangerosarött... Riktigt fult, faktiskt... ("Karlar" som mamma skulle sagt.)

kram, Fredrik

PS Jag har inte öppnat min present än. Min karaktär är fortfarande fläckfri! :-D DS

2 kommentarer:

Ikwood sa...

Hej!
Som sagt har jag haft det löjligt bra som gäst hos dig! Angående vädret så kan jag kontra med ca 12 grader och ömsom regn, ömsom sol, det du!

Haha! Den där handduken kanske var skitbillig av en orsak...!? ;)

Jag har heller inte öppnat min present, men Simon är fruktansvärt nyfiken på den. Han kan inte smälta att den inte är till honom! :D

kram
yster

Fredrik sa...

Gulle Simon, kapitalist och egoist extraordinaire"

test