07 november, 2006

Bon voyage!

Ett av de små tornen i parken.

Så har då vardagen kommit igen - mor o far har lämnat sin lille son ensam i den stora staden. Sista dagen var väldigt actionbefriad, då väskor skulle packas, lägenheten skulle städas och e-boardingpass skulle skrivas ut. Detta avklarades dock på förmiddagen vilket lämnade eftermiddagen fri att utforska Jurong lite noggrannare. Efter en sista foodcourtvisit och turboshopping i Jurong Point, där jag fick ytterligare en störande inblick i mina föräldrars klockfetishism, åkte vi hela två hållplatser till Chinese Garden, en oas i storstadsdjungeln.
Far och son försöker förstå den avancerade kinesiska rebusen vid entrén

Parken består av lite traditionella, men relativt nybyggda, kinesiska (och japanska) hus och trädgårdar. Trots att här är vackert, lugnt, lätt att gå samt fullt av varaner/fisk/sköldpaddor så är parken märkligt tom.
Lite varstans stod det soldater och bevakade husen

Min teori är att avsaknaden av ett matställe skrämmer bort lokalbefolkningen. Parken är ganska stor, och pga tidsbrist hann vi bara med halva parken innan det var dags att ge sig av hemåt för lite perkolatorkaffe och tjex.
$500 är ungefär 2300 kr!

Efter att ha vinkat av föräldrarna återvände jag till lägenheten som kändes märkligt tom. Efter att ha varit så nära dem under hela deras visit har man vant sig att ha dem nära. Det gick, för övrigt, ovanligt bra att bo allihopa i min lilla lya.
Hej då, mamma och pappa! Det var jättekul att Ni hälsade på.

2 kommentarer:

Ikwood sa...

Vad härligt ni har haft det! *vill också*

Förstår att du saknar dem nu. När kommer du hem för julfirande?

Tausert sa...

De ringde förut o var framme så du vet det! :-)
Låter som ni har haft jättemysigt! Ska se om Rob o jag lyckas komma i vår.. *VILL* (läs min blogg om Robbans jobb, kanske inte blir några problem alls att åka)

Många kramar

test