08 september, 2007

Söta barn


Zhu Mo; Zhu Mo i pappas knä

Idag var jag på ett enmånadskalas för min kollegas son, Zhu Mo. Tydligen är det en kinesisk tradition att fira en månad efter födelsen, så Kian Hua hade bjudit in oss kollegor.


Hendrix leker med blyga Bismo


Det bjöds på mat och dryck och trevliga diskussioner.


Mer söta barnbilder


Men festen dominerades totalt av de tre barnen som lekte runt.


? och pappa Wan Khai


En lustig detalj är att att alla som jobbar i MBE-labbet får söner. Mina kollegor tror att det är en naturlag.


Satrio med son (som har världens största ögon)


Som vanligt glömde jag bort att fixa bilder på mig själv. Synd för jag var så fin i min blåa skjorta...

(Sidospår - mina skumma skjortor. Den blåa skjortan som jag hade på mig idag var en av de två som jag och Helena provade ut i Stockholm innan jag flyttade till Singapore. Väl i Singapore konstaterade jag att skjortan var alldeles för liten och har inte haft på mig den sedan dess. För att råda bot på skjortbristen har jag köpt andra skjortor som jag haft på mig några gånger. Idag hade jag tänkt att ha på mig en av dessa, men när jag tog på mig den så upptäckte jag att den var alldeles för stor - en skjorta som jag haft på mig flera gånger förut. Knäppt! Så nu fick jag gå tillbaks till mina gamla, tidigare för små, skjortor och upptäckte då att de passade igen. Jag har nog den knäppaste kroppen i världen, som pulserar i storlek. Lika skumt är att jag inte förlorat något i vikt utan fortfarande väger in på bastanta 77 kg, men ändå minskar i storlek. Man börjar ju undra hur mycket bly det är i vattnet här nere...)

1 kommentar:

Ikwood sa...

Gulle! Tur att du får prya på lite småkill-röj innan du kommer hit och leker med dina systersöner... ;)

test