20 november, 2007

Botaniska


Robert, Helena och den enda blomman jag fotade


Sista dagen på Solnabornas besök gick färden till botaniska trädgården. En ganska fin, men delvis steril park. Här finns dock några fina platser, som palmdalen och fågelsjön. Dessutom besöks parken av en massa fåglar, som Ni kommer att få se på bilderna... Det blev inte så många bilder, dock, då vädergudarna inte var på vår sida denna dag. Inte mycket mer att säga.


Lite dekorationer; Lite småfåglar




Söta fåglar




Common Goldenback och White-Breasted Waterhen


Hackspetten ovan är tydligen ganska sällsynt, men det visste jag inte när jag tog kortet.



Favoritfågeln - Myna

3 kommentarer:

Tausert sa...

mynorna här i Thailand är bruna istället för svarta.. har tagit kort på dem så du får se när jag får ordning på bilderna..

Diabolics .|. sa...

"Hackspetten ovan är tydligen ganska sällsynt, men det visste jag inte när jag tog kortet."
Det va tur, for da hade du missat.

Fredrik sa...

Jag hade nog jagat bort den, skrikandes
"Du skall inte vara här! Du skall inte vara här!";-)

test